Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Atlantis odstartuje nejdříve 18. května
redakce II Vytisknout článek

Atlantis odstartuje nejdříve 18. května

Po třech neúspěšných pokusech o start raketoplánu Atlantis bylo rozhodnuto, že další pokus se uskuteční až 18. května. Důvodem je vytíženost kosmodromu na Cap Canaveral. V následujících týdnech se odtud uskuteční 4 starty. Jako první přijde na řadu 3. května raketa Atlas-2 s meteorologickou družicí GOES-L, 8. května je na programu Titan-4 s vojenskou družicí včasné výstrahy, 10. května by měla následovat Delta-2 s družicí systému GPS a konečně 15. května inaugurační let rakety Atlas-3 s komerční družicí. Tři pokusy o start raketoplánu na počátku tohoto týdne byly neúspěšné kvůli počasí. První dva dny bylo nepříznivé počasí na Floridě v místě případného nouzového přistání krátce po startu, třetí den zase na záložních přistávacích plochách v Maroku a ve Španělsku.
Zdroj: SpaceViews News z 28. dubna.

38. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 14. 9. do 20. 9. 2020. Měsíc bude v novu. Pokračuje ideální večerní viditelnost dvojice velkých planet Jupiteru a Saturnu. Stále se zlepšuje i viditelnost planety Mars. Ráno můžeme vidět jasnou Venuši, která projde kolem Jesliček. Aktivita Slunce je nízká. Na ranní obloze bude vidět slabý kužel zvířetníkového světla. Prohlédneme si detailně mlhoviny v souhvězdí Labutě. V týdnu jsou v plánu dva čínské starty v jednom dni a dva starty z mysu Canaveral. Před 105 lety se narodil John Dobson, který přinesl amatérským astronomům zajímavou konstrukci dalekohledu.