Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další část ISS připravena
redakce II Vytisknout článek

Další část ISS připravena

Modul Unity, který je prvním americkým modulem budované mezinárodní kosmické stanice (ISS), byl officiálněpředán NASA svým výrobcem firmou Boeing. Jestli nedojde k žádným časovým posunům, měl by být tento modul vynesen na oběžnou dráhu 3. prosince raketoplánem Endeavour při letu STS-88 a připojen k prvnímu ruskému modulu Zarya. Unity je klíčovým modulem stanice, protože obsahuje 6 uzlů pro zakotvení dalších částí stanice. Spolus tímto modulem je momentálně v Kennedy Space Center připraveno pro vypuštění šest částí stanice.
Zdroj: NASA Press Release 98-160 ze dne 4. září.

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 6. 4. do 12. 4. 2020. Měsíc bude v (super)úplňku. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Na obloze lze spatřit vláčky družic Starlink. Před 15 lety byla objevena trpasličí planeta Makemake, druhá nejjasnější po Plutu. Před 60 lety startovala první meteorologická družice TIROS-1. Před 175 lety bylo poprvé fotograficky zaznamenáno Slunce se skvrnami.

Venuša nad sídliskom

Venuša, Plejády a Starlinks. 5s expozícia, 800 ISO, Statív v okne+Canon 350+24/3,5.