Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další část ISS připravena
redakce II Vytisknout článek

Další část ISS připravena

Modul Unity, který je prvním americkým modulem budované mezinárodní kosmické stanice (ISS), byl officiálněpředán NASA svým výrobcem firmou Boeing. Jestli nedojde k žádným časovým posunům, měl by být tento modul vynesen na oběžnou dráhu 3. prosince raketoplánem Endeavour při letu STS-88 a připojen k prvnímu ruskému modulu Zarya. Unity je klíčovým modulem stanice, protože obsahuje 6 uzlů pro zakotvení dalších částí stanice. Spolus tímto modulem je momentálně v Kennedy Space Center připraveno pro vypuštění šest částí stanice.
Zdroj: NASA Press Release 98-160 ze dne 4. září.

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.