Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Japonsko chystá sondu k Merkuru
redakce II Vytisknout článek

Japonsko chystá sondu k Merkuru

Japonsko plánuje ambiciózní výpravu sondy k planetě Merkur, kterou chce ukončit již více než 20 let trvající klid při přímémprůzkumu Slunci nejbližší planety. Merkur je nejméně prozkoumanou vnitřní planetou a Japonci by jej chtěli důkladně zmapovat,zjistit jeho vnitřní strukturu, složení povrchu a prozkoumat jeho magnetosféru. Jako poslední navštívila Merkur sonda Mariner 10 v letech 1974 a 1975, avšak zmapovala pouze polovinu jeho povrchu. Mise, předbězně označovanájako Muses-D nebo Planet-C, by měla být zahájena v srpnu 2005 a po dvou průletech kolem Venuše a jednom Merkuruby se měla 1,5 tuny vážící sonda dostat na parkovací dráhu planety v září roku 2009.
Zdoj: SPACER.COM - daily news from the frontier ze dne 12. června.

37. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 9. do 19. 9. 2021. Měsíc dorůstá od první čtvrti k úplňku a projde kolem Jupiteru se Saturnem. Večer je vidět také Venuše. Aktivita Slunce je nízká, ale mohli jsme konečně vidět řadu skvrn. Očekáváme velmi zajímavou soukromou misi Crew Dragonu s názvem Inspiration4. Rušno je i v okolí ISS, kde po ruské vycházce probíhá japonsko-francouzská. V týdnu mají odstartovat další várky družic pro satelitní internet – 36 OneWebů a 51 Starlinků. Po dvou startech čínských raket v minulém týdnu tu máme další i v tom následujícím. Před 70 lety zemřel významný český astronom František Nušl.

Metla čarodejnice

Ďalšia časť hmloviny Riasy.