Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Japonsko chystá sondu k Merkuru
redakce II Vytisknout článek

Japonsko chystá sondu k Merkuru

Japonsko plánuje ambiciózní výpravu sondy k planetě Merkur, kterou chce ukončit již více než 20 let trvající klid při přímémprůzkumu Slunci nejbližší planety. Merkur je nejméně prozkoumanou vnitřní planetou a Japonci by jej chtěli důkladně zmapovat,zjistit jeho vnitřní strukturu, složení povrchu a prozkoumat jeho magnetosféru. Jako poslední navštívila Merkur sonda Mariner 10 v letech 1974 a 1975, avšak zmapovala pouze polovinu jeho povrchu. Mise, předbězně označovanájako Muses-D nebo Planet-C, by měla být zahájena v srpnu 2005 a po dvou průletech kolem Venuše a jednom Merkuruby se měla 1,5 tuny vážící sonda dostat na parkovací dráhu planety v září roku 2009.
Zdoj: SPACER.COM - daily news from the frontier ze dne 12. června.

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.