Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Moskevská milice zbila kosmonauta

Moskevská milice zbila kosmonauta

Po tragédii v Beslanu se v Rusku rozpoutal hon na lidi kavkazského vzezření. Obětí se stal také bývalý kosmonaut z Dagestánu Magomed Tolbojev, důstojník, nositel vyznamenání Hrdina Ruska a průkazu asistenta jednoho poslance Dumy.

Ve čtvrtek 9. září večer ho zadržela milice na rutinní kontrole dokumentů u stanice metra Vychino na okraji Moskvy. "Kam jdeš?" zeptali se milicionáři. "Domů," odpověděl. "Tvůj domov je v horách," odsekli a začali ho bít. Tolbojev se bránil, dokud nezasáhli kolemjdoucí.

Na rozloučenou mu milice řekla: "Padej odsud, černá srágoro! A řekni svým rodákům, že vás všechny zaškrtíme." Plukovník letectva Magomed Omarovič Tolbojev byl v programu raketoplánu Buran ve funkci velitele a pilota.

Zdroj: Gazeta Wyborcza

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.

M 101,JEDNA SNIMKA