Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Neúspěšný start amatérské rakety
redakce II Vytisknout článek

Neúspěšný start amatérské rakety

V sobotu 20. června se skupina nadšenců pokusila o zápis do historie kosmických letů vypuštěním první amatérské raketydo vesmíru. V rámci projektu HALO (High Alltitude Lift Off) měla být nejdříve vynesena raketa balónem do výškykolem 30 km nad Zemí a z této výšky pokračovat pomocí vlastního motoru. Z bezpečnostních důvodů byl balón vypuštěn z prámu v Mexickém zálivu, asi 60 km od jižního pobřeží Spojených států. Pokus byl ale neúspěšný. Při výstupu se gondola utrhla a přistála na padáku v moři. Vybavení se podařilo zachránit, balón je však ztracen. Pokud se seženou finance na nový, další pokus by se mohl uskutečnit na podzim tohoto roku.
Zdroj: Stránky projektu HALO.

13. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 25. 3. do 31. 3. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti a ve dvou těsných konjunkcích s ranními planetami. Večer je vidět Mars poblíž Plejád. Ráno je vidět Jupiter a Saturn. Slunce překvapilo velkou skupinou skvrn v opravdu aktivní oblasti. Planetka Bennu vyvrhuje kamení. Start evropské rakety Vega byl úspěšný. Firma OneSpace chystá první start své rakety. Očekáváme výstup dvou žen do volného kosmu. V noci na neděli se změní čas o hodinu vpřed na letní.