Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Nová posádka k Miru
redakce II Vytisknout článek

Nová posádka k Miru

Kosmická loď Sojuz TM-28 byla včera vypuštěna podle plánu ve 13:43 místního času z kosmodromu Bajkonur. Po devíti minutách dosáhla oběžné dráhy. Na palubě lodi jsou tři kosmonauti - velitel Sergej Avdejev, inženýr GenadijPadalka a bývalý poradce ruského prezidenta Jurij Baturin. Jejich cílem je kosmická stanice Mir, se kterou by se Sojuz mělspojit v sobotu. Baturin se ještě v průběhu srpna vrátí na Zem se současnou posádkou Miru, kterou tvoří Talgat Musabajev a Nikolaj Budarin, nová posádka bude na Miru působit do února 1999 (velitel Avdejev až do června).
Zdroj: Florida Today - Space On-line

13. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 25. 3. do 31. 3. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti a ve dvou těsných konjunkcích s ranními planetami. Večer je vidět Mars poblíž Plejád. Ráno je vidět Jupiter a Saturn. Slunce překvapilo velkou skupinou skvrn v opravdu aktivní oblasti. Planetka Bennu vyvrhuje kamení. Start evropské rakety Vega byl úspěšný. Firma OneSpace chystá první start své rakety. Očekáváme výstup dvou žen do volného kosmu. V noci na neděli se změní čas o hodinu vpřed na letní.