Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  První snímky družice Terra
redakce II Vytisknout článek

První snímky družice Terra

Včera byly zveřejněny první snímky pořízené družicí Terra. Ta odstartovala v prosinci loňského roku a po dokončení testů na oběžné dráze je připravena pro pravidelný provoz, který bude spočívat ve sledování "zdraví" naší planety pomocí pěti přístrojů na palubě. Terra bude každodenně a v globálním měřítku zkoumat jak se navzájem ovlivňují zemská atmosféra, pevniny a oceány spolu se slunečním zářením a životem na povrchu planety. Vědci věří, že nová data jim umožní lépe pochopit procesy, ke kterým na naší planetě dochází, pomohou rozlišit mezi změnami přírodními a těmi způsobenými člověkem a ukážou jak změny klimatu Země ovlivňují kvalitu lidských životů. První snímky ukazují "jarní zelenání" v různých částech Severní Ameriky a vztahy mezi koncentrací osídlení, znečištěním ovzduší a vegetací na Indickém subkontinentu.
Zdroj: JPL press release z 19. dubna.

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci

Částečné zatmění měsíce

Částečné zatmění měsíce 16.7.