Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Sojuz TM-29 se spojil s Mirem
redakce II Vytisknout článek

Sojuz TM-29 se spojil s Mirem

Ruská kosmická loď Sojuz TM-29 se včera v 6:46 SEČ spojila s orbitální stanicí Mir a její posádka, kteroutvoří velitel Rus Viktor Afanasjev, Francouz Jean-Pierre Haignere a první slovenský kosmonaut Ivan Bella se připojila ke stávající posádce Genadij Padalka a Sergej Avdejev. Jedná se pravděpodobně o poslední pilotovaný let ke stanici Mir. Ivan Bella se na stanici zdrží 9 dnů a poté se s Genadijem Padalkou vrátí zpět na Zem. Ostatní tři kosmonauté zde pobydou do srpna. O několik dní později by mělo dojít k řízenému zániku stanice v zemské atmosféře.
Zdroj: CNN News z 22. února.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.

Úplněk