Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Sonda ICE - 20 let
redakce II Vytisknout článek

Sonda ICE - 20 let

Dnes uplynulo 20 let od vypuštění sondy ICE (International Cometary Explorer), která byla první sondou v historii, jejímž cílem byl blízký průlet kolem komety. Sonda, jejíž původní označení bylo ISEE-3 (International Sun-Earth Explorer), a která byla původně určena pro výzkum slunečního větru, byla pomocí gravitačních asistencí Měsíce navedena na dráhu, jež ji přivedla do blízkosti komety P/Giacobini-Zinner. Nejmenší přiblížení dosáhla 11. září 1985, kdy prolétla ve vzdálenosti 7 800 km od jádra komety. Hlavním cílem byl výzkum interakce slunečního větru s rázovou vlnou šířící sepřed kometou. V roce 1986 se ještě sonda podílela na výzkumu komety P/Halley.
Zdroj: [http://stardust.jpl.nasa.gov/comets/ice.html].

Kometa 156P/Russell-LINEAR

Snímek komety 156P. Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa procházela souhvězdím Persea. Vzdálenost od Země 1.595 au, od Slunce 1.807 au. Rychlost pohybu po obloze 1.45 arcsec/min.