Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Cyklus videoreportáží přiblíží veřejnosti vesmír
redakce Vytisknout článek

Cyklus videoreportáží přiblíží veřejnosti vesmír

Videoreportáž magazínu Vědmág. Autor: Youtube.
Videoreportáž magazínu Vědmág.
Autor: Youtube.
Hvězdárna a planetárium Brno odstartovala ve spolupráci s internetovým magazínem Vědmág vzdělávací projekt Ke hvězdám. Jeho cílem je přiblížit široké veřejnosti zajímavá fakta o vesmíru.

Tisková zpráva internetového magazínu Vědmág.

Formát videoreportáží je podle nás nejvhodnějším způsobem, jak srozumitelně přiblížit veřejnosti, co se ve vesmíru děje. Můžeme kombinovat komentáře expertů a ilustrační videa, což nám umožňuje vše přehledně a srozumitelně vysvětlit,“ uvedl Adam Faik, šéfredaktor magazínu Vědmág. Většina reportáží se natáčí přímo v prostorách brněnské hvězdárny, ale jsou použity i vizuály poskytnuté jinými prestižními vědeckými ústavy.

První dva již zveřejněné díly se věnují umělým družicím. Do stopáže necelých tří minut se vešlo mnoho zajímavostí; diváci se například dozvědí, kdo má právo vypustit družici na oběžnou dráhu a co se stane s umělou družicí po skončení jejího provozu.

Naším cílem je atraktivním způsobem propagovat astronomii a vědecký způsob poznávání světa jako takového. Proto jsme rádi, že se můžeme na takovém projektu podílet,“ prozradil Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno.

Jednotlivé reportáže budou pravidelně zveřejňovány na internetovém magazínu Vědmág na adrese www.vedmag.cz. Všechny jsou k vidění zdarma.

Video: Jedna z reportáží magazínu Vědmág

[1] Vedmag.cz
[2] Umělé družice (1)
[3] Umělé družice (2)

10. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 3. do 10. 3. 2024. Měsíc na ranní obloze ubývá k novu. Na večerní obloze je vidět Jupiter a Uran. Aktivita Slunce se mírně snížila. Pozorujeme zvířetníkové světlo a stále jasnější kometu 12P/Pons-Brooks. Očekáváme start rakety Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon k ISS s posádkou mise Crew-8. Před 45 lety proletěl Voyager 1 nejblíže Jupiteru. Před 460 lety se narodil David Fabricius, objevitel první proměnné hvězdy.

Kometa 62P/Tsuchinshan

Snímek komety 62P/Tsuchinshan. Rozměry obrázku jsou 38 x 31 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Proti originálu je 2x zmenšen. Vzdálenost od Země 0.548 au, od Slunce 1.510 au.