Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s doc. Janem Kolářem a Mgr. Vilémem Lukášem

Hlubinami vesmíru s doc. Janem Kolářem a Mgr. Vilémem Lukášem

Magion 1
TV Noe - V tomto díle pořadu Hlubinami vesmíru budou hosty Doc. Ing. Jan Kolář, CSc. ředitel České kosmické kanceláře a Mgr. Vilém Lukáš, učitel ZŠ sv. Voršily v Olomouci.

Doc. Ing. Jan Kolář, CSc.
Mgr. Vilém Lukáš na stáži v Huntsville
Nejprve nám naši hosté představí svá pracoviště i svá angažmá. Poté si budeme povídat o české kosmonautice. Dotkneme se zajímavých programů v minulosti, ale především nynějších možností, kdy se ČR stala součástí ESA - Evropské kosmické agentury. Navštívíme také výcvikové středisko Space Rocket Center v Huntsville v americké Alabamě, kde byl náš host Mgr. Vilém Lukáš na zajímavé stáži.

V našem studiu také představíme současný stav evropského navigačního systému Galileo a dozvíme se např., jak je reálné umístění jeho centrály do Prahy.

Mohou se i čeští občané stát kosmonauty? Pohodlně se usaďme a nechme si odpovědět nejen na tuto otázku...

Premiéra pořadu je v pátek 6. března ve 20:05

Reprízy:
úterý 10. března 2009 08:15
středa 11. března 2009 21:40

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.