Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 1. díl

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Co významného zaznamenali vědci ve Sluneční soustavě v roce 2016? RNDr. Jiří Grygar, astrofyzik a neúnavný popularizátor astronomie, se v našem pořadu nejprve zastaví u Venuše, kde japonská sonda Akatsuki přinesla zajímavý úkaz. Poté se zaměříme na Měsíc a na Mars. Naší pozornosti neujde mise JUNO u Jupiteru ani Cassini u Saturnu. Pořad sledujte v sobotu 7. 10. od 20 hodin na TV Noe.

V říjnovém díle se zaměříme na objevy ve Sluneční soustavě.

Co významného zaznamenali vědci ve Sluneční soustavě v roce 2016? RNDr. Jiří Grygar, astrofyzik a neúnavný popularizátor astronomie, se v našem pořadu nejprve zastaví u Venuše, kde japonská sonda Akatsuki přinesla zajímavý úkaz. Jaký to je?

I Měsíc a Mars se stále těší pozorností astronomů a jejich bádání nás jistě zaujme svými výsledky.

V tomto díle se podíváme i na první výsledky sondy Juno, která zkoumá Jupiter a nakonec si přiblížíme Saturn a jeho největší měsíc Titan, a také stále překvapující ledový Enceladus.

V následujícím 2. díle budeme pokračovat v novinkách u dalších těles Sluneční soustavy a vydáme se i k exoplanetám.

Premiéru sledujte tuto sobotu od 20 hod na TV Noe http://www.tvnoe.cz/.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2016-1-dil.

K poutavému vyprávění nad novinkami v astronomii zve moderátor pořadu Jindřich Suchánek.

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Jiří Grygar

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.