Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 2. díl

Dr. Jiří Grygar hovoří o exoplanetách s moderátorem pořadu Hlubinami vesmíru Jindřichem Suchánkem

V roce 2017 „navštívil“ okolí slunce objekt z jiného prostoru než sluneční soustavy. Jak tento objekt vypadá a odkud přiletěl? Co o něm víme? I ve světě exoplanet stále přibývají nové poznatky. My se zastavíme u naší nejbližší hvězdy od slunce Proximy a u soustavy Trappist-1 a její rodiny planet. Jaké tam jsou nové objevy?

Astronomové již 30 let sledují výbuch supernovy SN 1987a. I ona stále překvapuje.

Jiří Grygar o supernově 1987A v pořadu Hlubinami vesmíru na TV Noe
Nejrychlejší pulsar či největší supernova, i to jsou objevy roku 2017.

Premiéru sledujte v sobotu 6. 10. od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2017-2-dil.

Po odvysílání můžete tento pořad sledovat v našem videoarchivu.

V posledním 3. díle budeme pokračovat v přestavování nejvýznamnějších objevů v astronomii roku 2017 v hlubokém vesmíru.

K poutavému vyprávění nad novinkami v astronomii zve moderátor pořadu Jindřich Suchánek.

Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru na TV Noe

Štítky: Jiří Grygar, Hlubinami vesmíru

kometa Wirtanen nad Zubštejnem

Mezi mraky se kometa objevila na 5 a 1/2 minuty, pořízeno 16 použitelných snímků, nakonec vybráno 8 snímků kde bylo nejméně mraků. Snímky registrovány na hvězdy a na krajinu. Na zvýraznění komety použity snímky Petra Horálka.