Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 3. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 3. díl

Jiří Grygar hostem pořadu Hlubinami vesmíru

Ve třetím díle Žní objevů se budeme zabývat hlubokým vesmírem. Nečekaný objev kilonovy! Co způsobilo tak mohutný a opakovaný výbuch? Jsou tyto objekty ve vesmíru přinášející do mozaiky astrofyzikálního poznání novinkou? A v čem? Daleké končiny vesmíru přinášejí na elektromagnetických vlnách nebývalé skutečnosti. Moderní astronomie se v posledních letech stává svědkem ohromujících nových událostí, které posouvají a dozajista díky novým přístrojům budou posouvat naše poznání vesmíru. Máme před sebou fascinující budoucnost vědeckých objevů…

Podíváme se také na vývoj výzkumu Pierre Auger Observatory, která je dosud největším přístrojem na detekci kosmického záření. Blížíme se rozuzlení tajemství, odkud se bere? Jaký má zdroj? Dr. Jiří Grygar nám poodkryje, kam se vývoj posunul.

Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru
Také se zaměříme na vysoce svítivé srážející se galaxie v kupě galaxií Abell 370, která slouží jako tzv. gravitační čočka, k úžasnému mimořádnému radiovému záblesku a připomeneme i 100 let od založení České astronomické společnosti.

Nenechte si proto ujít toto jedinečné vyprávění doplněné fascinujícími obrazy vesmíru!

Premiéru sledujte v sobotu 3. 11. od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/ a poté v našem videoarchivu.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2017-3-dil

Jiří Grygar s moderátorem pořadu Hlubinami vesmíru Jindřichem Suchánkem Autor: TV Noe
Jiří Grygar s moderátorem pořadu Hlubinami vesmíru Jindřichem Suchánkem

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Jiří Grygar, Žeň objevů

Snímek komety 38P/Stephan-Oterma

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa o efemeridové jasnosti 9.2 magnitudy se nacházela v souhvězdí Blíženců. Po obloze se pohybovala rychlostí 1.39 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.837 au od Země a 1.591 au od Slunce.