Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2018, 3. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2018, 3. díl

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Pořad Hlubinami vesmíru pokračuje tuto sobotu v debatě s astrofyzikem a popularizátorem vědy RNDr. Jiřím Grygarem. Ve třetím díle Žní objevů se podíváme nejdříve k jádru naší Galaxie. Zpřesnilo se, díky družici Gaia, měření vzdálenost černé veledíry v jejím centru. Hvězda S2 se pohybuje obrovskou rychlostí kolem této veledíry. Teorie relativity platí!

Objev velmi blízké galaxie Antlia 2! Díky družici Gaia „dobře uschovaná galaxie“ o rozměrech Velkého Magellanova oblaku máme nyní ke zkoumání mnoho neznámých – málo hvězd, velké rozměry aj.

Hubbleovo utrahluboké pole, největší prakupa galaxií, nejvzdálenější kvasar, výzkum neutrin, velká gravitační čočka, binární veledíra, velké proluky a další úžasné astronomické výzkumy budou v naší besedě uchvacovat pro svou neuvěřitelnou a přeci pravdivou skutečností.

Premiéru sledujte v sobotu 7. prosince od 20:45 na TV Noe http://www.tvnoe.cz/ a poté v našem videoarchivu.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/26161-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2018-3-dil