Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2019, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2019, 1. díl

Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Je již tradicí, že se po letních měsících setkáváme u Žní objevů roku minulého. Jejím autorem je RNDr. Jiří Grygar již 54 let! Rok 2019 byl ve znamení 50. let od prvních kroků člověka na Měsíci. I my si tento významný počin lidstva připomeneme – snad lidé, kteří neznají tuto událost podrobně, poznají v originálním záběru slavná slova prvního člověka na Měsíci: „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo“.

Pozornost si samozřejmě zaslouží i to, že na odvrácenou stranu Měsíce vypustili vloni Číňané své vozítko.

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru
Na Zemi se stále studuje drtivý dopad planetky na konci druhohor. Jak to bylo s následným oživováním planety? Zajímavý graf ukáže chronologii. V roce 2019 byla zaměřena pozornost astronomů také k výzkumu blízkozemních planetek. Návštěva dvou z nich, Ryugu a Bennu se stala jednou z nejvýznamnější kosmonautických událostí roku.

Další pokračování výzkumu Sluneční soustavy i hlubokého vesmíru v roce 2019 budou náplní následujících dvou dílů.

Zveme Vás ke sledování premiéry v sobotu 5. září ve 20:05 na TV Noe. Po premiéře můžete pořad sledovat ve videoarchivu.

Bližší info včetně časů repríz, najdete na https://www.tvnoe.cz/porad/28848-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2019-1-dil