Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2020, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2020, 1. díl

Jiří Grygar vypráví o objevech roku 2020

Pořad televize Noe si pravidelně zve zajímavé osobnosti z oboru astronomie či astrofyziky, které mají co říct ke své práci nebo koníčku. Stálicí je náš známý popularizátor, astrofyzik RNDr. Jiří Grygar, CSc. I letos tedy nevynecháme Žně objevů za rok 2020 a v prvním dílu začneme tradičně tím, co zajímavého se dělo ve výzkumu Sluneční soustavy.

Začneme u Země a výjimečného bolidu nad Beringovým mořem. Meteority dopadají samozřejmě i na Měsíc a vloni byla představena mapa dopadu, kterou si ukážeme a potom se zastavíme také u meteoritů na Marsu. I mapa Titanu, největšího Saturnova měsíce, se vloni poprvé ukázala ve velkých podrobnostech. Zastavíme se na chvíli u ní.

Nové poznatky udivili vědce i u studia výsledků u modulu Philae na kometě Čurjumov – Gerasimenková. Jaké to jsou? Nově objevená planetka blízko Slunce uvnitř dráhy Venuše, první poznatky sondy Parker Solar Probe a další zajímavosti. To jsou ve stručnosti základní kapitoly prvního dílu Žní objevů 2020.

Další pokračování besedy bude následovat příště – za měsíc na TV Noe

Zveme Vás ke sledování premiéry v sobotu 4. září ve 20:05 na TV Noe. Po premiéře můžete pořad sledovat ve videoarchivu.

Bližší info včetně časů repríz, najdete na https://www.tvnoe.cz/porad/32156-hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2020-1-dil a po odvysílání premiéry ve videorchivu.

Jiří Grygar si povídá s Jinřichem Suchánkem v pořadu Hlubinami vesmíru o novinkách z roku 2020 Autor: TV Noe