Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Martinem Jelínkem, Čerenkovovo záření a detekce gama

Hlubinami vesmíru s dr. Martinem Jelínkem, Čerenkovovo záření a detekce gama

Mgr. Martin Jelínek, Ph.D. v pořadu Hlubinami vesmíru

V tomto díle se Mgr. Martin Jelínek, Ph.D., zaměří ponejvíce na Čerenkovovo záření. Jak vzniká, jak se projevuje? Co je Čerenkovovo záření? Kde všude vznikají observatoře a jaké přístroje slouží k jeho výzkumu? Co víme či nevíme o tom, odkud a z jakých objektů z vesmíru přichází?

Mgr. Martin Jelínek, Ph.D. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Mgr. Martin Jelínek, Ph.D. v pořadu Hlubinami vesmíru
Vysokoenergetická astrofyzika přináší mnoho otázek a s naším hostem se vydáme k jejich pochopení a přiblížení laické veřejnosti. I v ČR nedávno na Ondřejově instalovali dva dalekohledy na detekci Čerenkovova záření a nejen to….

Pojďme a nahlédněme do tohoto tajemného světa. Jaké úžasné skutečnosti jsou kolem nás.

Premiéru odvysíláme v sobotu 1. června 2024 ve 21:15 na TV Noe.

Podobnosti o vysílání https://www.tvnoe.cz/porad/40252-hlubinami-vesmiru-s-dr-martinem-jelinkem-cerenkovovo-zareni-a-detekce-gama