Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Michaelem Prouzou (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Michaelem Prouzou (2. díl)

Michal Prouza. Autor: TV Noe
Michal Prouza.
Autor: TV Noe
V sobotu 7. dubna 2012 v 17:10 bude pokračovat na TV Noe v publicistickém pořadu Hlubinami vesmíru setkání s RNDr. Michaelem Prouzou, Ph.D.

Michal Prouza. Autor: TV Noe
Michal Prouza.
Autor: TV Noe
Nejprve nahlédneme do příprav unikátního projektu LSST (Large Synoptic Survey Telescope), na kterém náš host polupracuje společně s americkými kolegy. Tento velký dalekohled bude pořizovat celooblohové snímky, které budou neustále obnovovány a poskytnou tak v podstatě film oblohy, jehož prostřednictvím budou moci jak odborníci, tak veřejnost, sledovat v podstatě i malé změny na obloze. Máme se tedy jistě na co těšit, protože takto ucelený program na skenování oblohy a v současné nejšpičkovější kvalitě bude jistě významným světovým vědeckým počinem a navíc dostupný všem!

V dalším povídání se ponoříme již do aktuálních kosmologických témat. Počátky vesmíru, detekce kosmického záření, temná hmota a temná energie a její projevy, základní síly ve vesmíru a další souvislosti - prožíváme zlatý věk kosmologie?

Uchvacuje i Vás tajemství vesmíru? Jestliže ano, pak usaďme se tedy a z pohodlí svého domova nechme dr. Prouzu, aby nás alespoň na chvíli zavedl do těchto stále málo probádaných končin.

Na setkání na internetu či u obrazovky se těší autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.