Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Richardem Wünschem (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Richardem Wünschem (1. díl)

Richard Wünch. Autor: TV Noe.
Richard Wünch.
Autor: TV Noe.
V sobotu 1. prosince od 20:00 bude mít premiéru na TV Noe pořad Hlubinami vesmíru s dr. Richardem Wünschem. Tématem bude vznik hvězd.

Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Richard Wünch v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Na začátku pořadu si blíže představíme našeho hosta Mgr. Richarda Wünsche, Ph.D. Dozvíme se, že pracuje v odd. galaxií a planetárních soustav Astronomického ústavu Akademie věd ČR a jako mladý vědec byl i několikrát oceněn za svou badatelskou činnost. Ta spočívá ve výzkumu tvorby hvězd.

Z čeho se hvězdy tvoří? Jaká látka tvoří galaxie? Co jsou molekulární oblaka? Jaké mají vlastnosti? Kolik plynu je v galaxiích? Jaké máme ve vesmíru vůbec mlhoviny? Z čeho je tvořen prach v galaxiích? K čemu bude sloužit observatoř ALMA? Co je milimetrové a submilimetrové záření? Tyto a mnohé další zajímavé otázky budou v zorném poli naší besedy.

Při povídání se podrobněji podíváme na molekulární oblaka. Jaké jsou uvnitř fyzikální procesy? Co vede k započetí tvorby hvězd? Jaká je efektivita tvorby hvězd? Co se děje při vzniku hvězd? Jak ovlivňují na počátku svého vzniku hvězdy své okolí a co vše se může poblíž odehrávat?

Vznik hvězd, to je úchvatné divadlo – bubliny, obálky, infekce tvorby hvězd. Chcete se na to podívat a dozvědět se více? Pak přijměte pozvání ke sledování tohoto pořadu a nechte se vznášet molekulárními oblaky...

Ke sledování Vás zve redaktor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.