Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (1. díl)

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Pořad Hlubinami vesmíru na TV Noe pokračuje v březnu dílem s dr. Tomášem Gráfem, cesta světla (1. díl). Společně se světlem se vydáme na pouť Sluneční soustavou. Premiéra pořadu je v sobotu 1. března od 20 hodin.

S RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D., vedoucím Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě, jsme se setkali v našem pořadu již vícekrát. Stal se jednak průvodcem prvních dílů již v roce 2007, kde nám ve dvanácti dílech představil malé kompendium astronomie a poté se také objevil při představování novinek z astronomie.

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V tomto setkání se vydáme však na úžasnou pouť společně se světlem, abychom prolétli nejprve Sluneční soustavou. Postupně, odpoutávajíc se od Země, navštívíme Měsíc, Venuši a Mars, Merkur i Slunce abychom skrze pásmo planetek doputovali k Jupiteru a Saturnu, Uranu a Neptunu, Plutu a nakonec Oortovým oblakem až na její periferii.

Nejprve se ale zastavíme u nových projektů či lépe rekonstrukcí hvězdáren a planetárií v České republice. Víte, kde všude se otevřely či chystá se otevření nových planetárií?

Pojďme se odpoutat od Země a vydejme se na neuvěřitelnou pouť vesmírem.

Ke sledování zve Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.