Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (2. díl)

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Pořad TV Noe Hlubinami vesmíru pokračuje druhým dílem cesty světla s dr. Tomášem Gráfem. Tentokrát se vydáme za hranice Sluneční soustavy. Premiéra pořadu je v sobotu 5. dubna ve 20:00.

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
S RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D. vedoucím Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě, budeme pokračovat v úžasné pouti vesmírem "společně s fotony", ukazujíc vzdálenosti od Země ve světelných letech. Navštívíme Slunci nejbližší hvězdu i další známé hvězdy, mlhoviny, hvězdokupy, a poté opustíme naši Galaxii, abychom nejprve prolétli kolem jejích souputníků a dále skrze vzdálené galaxie a kupy galaxií až na samý okraj vesmíru.

Pokračujte společně s námi v oné úchvatné cestě napříč vesmírem.

Na setkání u obrazovek se těší Jindřich Suchánek.

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.