Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem

Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V sobotu 3. listopadu od 20:00 můžete na TV Noe sledovat premiéru pořadu Hlubinami vesmíru s RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D. Zaměříme se nejen na novinky z české i zahraniční astronomie stávajícího roku, ale rovněž si podrobněji vysvětlíme vše okolo předpovídaného "konce světa".

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
S RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D., vedoucím Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě, si budeme nejprve povídat o rekonstrukcích některých českých a moravských hvězdáren, které se nyní provádí či chystají. Detailně to bude samozřejmě ta ostravská. Nová epocha i nové techniky - jistě se máme na co těšit.

Poté si uděláme exkurzi do Sluneční soustavy. Budou to především ty největší planety. Nejprve se zastavíme u Saturnu, kde již osmým rokem úspěšně bádá sonda Cassini. Zajímavosti z největšího měsíce Sluneční soustavy Titanu, jeho uhlovodíkových jezer či ledového Saturnova měsíce Encelada, kde doslova tryská do výšin voda, jsou nejen úžasné astronomické skutečnosti, ale zároveň až neuvěřitelná podívaná.

I Jupiter je stále středem pozornosti astronomů. Čím si to zaslouží? Na se to blížeji podíváme právě k němu.

Protože je doslova na dosah ono datum, tolik omílané a protřepávané v médiích, a to zimní slunovrat 21. prosince 2012 a „konec světa“, nemůžeme se s dr. Tomášem Gráfem tomuto samozřejmě vyhnout. Pojďme tedy a zastavme se na chvíli společně těsně před jeho příchodem.

Setkáme se tu při sledování pořadu Hlubinami vesmíru i v roce 2013?

To Vám i sobě přeje autor pořadu Jindřich Suchánek.

Štítky: Hlubinami vesmíru

kometa Wirtanen nad Zubštejnem

Mezi mraky se kometa objevila na 5 a 1/2 minuty, pořízeno 16 použitelných snímků, nakonec vybráno 8 snímků kde bylo nejméně mraků. Snímky registrovány na hvězdy a na krajinu. Na zvýraznění komety použity snímky Petra Horálka.