Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Kopeckým Jr., PhD., Astrobiologie 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Kopeckým Jr., PhD., Astrobiologie 1. díl

RNDr. Vladimír Kopecký Jr., Ph. D.

V posledním letošním díle pořadu Hlubinami vesmíru bude RNDr. Vladimír Kopecký Jr., PhD. biofyzik z Matematicko-fyzikální fakulty University Karlovy a šéfredaktor časopisu Astropis poodhalovat obor, který se stává stále aktuálnějším a přitažlivějším.

Astrobiologie - proč lidé tolik touží poznat, zda je možný život mimo Zemi a zda nejsme ve vesmíru sami? Kudy se ubírají seriózní snahy o toto poznání?

RNDr. Vladimír Kopecký Jr. Autor: TV Noe
RNDr. Vladimír Kopecký Jr.
V prosincovém setkání pod hvězdami se podíváme podrobněji, kromě trochy historie, jak se astrobiologie dostala do pozornosti astronomů, také k tomu, jak vznikal život na Zemi. Jaké jsou indicie na možný život ve vesmíru v meteoritech?

Navštívíme i některá tělesa Sluneční soustavy - Mars, Europu, Titan a Enceladus. Čím jsou pro astrobiology přitažlivé? Jaké mise se připravují?

Podobnosti o vysílání nalezneme na https://www.tvnoe.cz/porad/29684-hlubinami-vesmiru-s-dr-vladimirem-kopeckym-jr-astrobiologie-1-dil