Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (1. díl)

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
Další díl pořadu Hlubinami vesmíru, tentokráte s jaderným fyzikem dr. Vladimírem Wagnerem, uvede TV Noe v sobotu 13. července 2013 od 20 hodin.

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
S naším hostem, jaderným fyzikem Vladimírem Wagnerem z Ústavu jaderné fyziky AV ČR, budeme rozprávět o souvislostech jaderné fyziky a astronomie. Nahlédnéme nejen k největšímu urychlovači částic v CERNu, ale dotkneme se i prvotního složení hmoty.

Co je hlavními cíly užasného přístroje LHC v CERNu? Z čeho je hmota složena? Co jsou kvarky a gluony? Proč vůbec srážíme částice?

Nejen s odpovědmi na tyto otázky se v našem pořadu setkáme, ale nahlédneme i o trochu blíže k prvním okamžikům po Velkém třesku. Pojďte společně s námi o krůček blíž... kamsi do končin, kde vše začíná...

Za celý štáb, který připravuje pořad pro Televizi Noe Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.