Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem (druhý díl)

Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem (druhý díl)

Antonín Vítek. Zdroj: TV Noe
Na TV Noe můžete sledovat premiéru pokračování pořadu Hlubinami vesmíru z minulého měsíce - bude v sobotu 3. září ve 21:30. Hostem bude opět Mgr. Antonín Vítek, CSc.

Antonín Vítek. Zdroj: TV Noe
S pracovníkem knihovny Akademie věd ČR Mgr. Antonínem Vítkem, CSc., odborníkem na kosmonautiku, budeme pokračovat ve výzkumu těles Sluneční soustavy kosmickými sondami. Chvíli se zastavíme u Saturnu a jeho měsíců Titanu a Encelada. Poté budeme pokračovat až k Plutu, abychom se vrátili k naší Zemi.

Co se zkoumá u Země z kosmického prostoru? Budeme si povídat o výzkumu pevnin, moří, atmosféry i magnetosféry. Při našem povídání se dotkneme nejrůznějších společenských i vědeckých oborů - klimatologie, telekomunikace, dopravy, ekologie, vojenství a mnoha dalších, kam zasahuje kosmický výzkum.

Pohodlně se tedy usaďme a nahlédněme s naším hostem do spojitostí kosmu s naším běžným životem.

Ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info i o reprízách
Archiv s odvysílanými pořady (řazeno abecedně)

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.