Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem

Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem

Antonín Vítek. Zdroj: TV Noe
Další pokračování pořadu Hlubinami vesmíru bude mít premiéru v sobotu 6. srpna 2011 ve 20:55 na TV Noe a bude tentokrát s Mgr. Antonínem Vítkem o výzkumu Sluneční soustavy.

Se známým odborníkem na kosmonautiku Mgr. Antonínem Vítkem, CSc. z knihovny Akademie věd ČR si budeme povídat o výzkumu těles Sluneční soustavy kosmickými sondami.

Náš host je také autorem našich nejpodrobnějších kosmonautických encyklopedických webových stránek, které můžeme navštívit na www.lib.cas.cz. Po úvodním představení našeho hosta se budeme věnovat Merkuru, protože od března 2011, poprvé v dějinách, zaparkovala na oběžné dráze sonda k jeho výzkumu. Zajímavé informace o výzkumu, čerstvé fotografie i animace nás donesou k této nepříliš probádané planetě, takříkajíc na "dostřel". Nenechme si ujít unikátní snímky s výkladem vpravdě zasvěceným.

V další části pořadu se odpoutáme od Merkuru a začneme pouť po dalších tělesech Sluneční soustavy. Nejprve to bude Venuše, kde krouží evropská sonda Venus Express, pak Mars s jeho unikátními marsovskými vozítky či sondami, poté planetky, kam míří sonda Dawn, krátce se zastavíme také u sondy Rosetta, která se chystá na výzkum komety a nakonec to bude Jupiter, kde v současnosti není žádná sonda, ale stále láká vědce k dalšímu bádání.

Protože se do pořadu nevešly další důležité a zajímavé mise k Saturnu, Plutu, ale také kosmický průzkumu Země, bude povídání s Mgr. Antonínem Vítkem pokračovat i v druhém následujícím díle.

K počátku úžasného letu Sluneční soustavou Vás zve Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info i o reprízách

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.