Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Otou Kéharem

Hlubinami vesmíru s Otou Kéharem

Ota Kéhar v Hlubinách vesmíru. Autor: TV Noe.
Ota Kéhar v Hlubinách vesmíru.
Autor: TV Noe.
V sobotu 7. prosince 2013 ve 20 hodin bude premiéra nového dílu pořadu Hlubinami vesmíru. Hostem je PhDr. Ing. Ota Kéhar, spolutvůrce katalogů na webu Astronomia. V zorném poli budou tedy Astronomické katalogy a práce s nimi.

Ota Kéhar v Hlubinách vesmíru. Autor: TV Noe.
Ota Kéhar v Hlubinách vesmíru.
Autor: TV Noe.
PhDr. Ing. Ota Kéhar je astronom, spolupracovník Západočeské university v Plzni a spolutvůrce známého astronomického webu Astronomia, kde mimo mnoha užitečných a zajímavých informací nalezneme také obsáhlé seznamy a katalogy vesmírných objektů. Právě kolem astronomických katalogů a seznamů se bude točit naše beseda.

Co jsou katalogy Messiérův, Hipparchos, NGC či IC? A jak se s nimi pracuje? Kde můžeme nalézt seznamy hvězd, mlhovin a hvězdokup? Dozvíme se i bližší informace o seznamu planetek, kterých je v katalogu více než 375 000, a každou můžeme také nalézt v její aktuální poloze. A víte například, co jsou Kirkwoodovy mezery a co vše umožňují zmíněné katalogy?

K setkání nad trochou statistiky, která vzrušujícím způsobem dokáže uchvátit toho, kdo pronikne do jejich tajů, Vás zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.