Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s prof. Petrem Kulhánkem o plazmě (1. díl)

Hlubinami vesmíru s prof. Petrem Kulhánkem o plazmě (1. díl)

Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Hostem sobotního pořadu Hlubinami vesmíru v sobotu 2. února 2013 od 20 hodin je prof. Petr Kulhánek z ČVUT v Praze. Je matematickým fyzikem, což slibuje jistě zajímavý rozhovor. Čemu se bude věnovat? Základním tématem bude plazma ve vesmíru.

Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Co je plazma? Kde ji můžeme všude nalézt? Jaké jsou její atributy? Proč je vázána na magnetismus a kde se s plazmou můžeme setkat např. u nás na Zemi? Jak to vypadá s výzkumem v největším urychlovači částic v Cernu? Nejen na tyto otázky bude zaměřen náš rozhovor. S prof. Petrem Kulhánkem se setkáme i v následujícím 2. díle.

Krásnou pohodu při setkání nad podivuhodnou fyzikou Vám přeje a ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Osobnost, Petr Kulhánek, Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.