Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru se Zdeňkem Bardonem, 2. díl – astrofotografie

Hlubinami vesmíru se Zdeňkem Bardonem, 2. díl – astrofotografie

Zdeněk Bardon hostem pořadu Hlubinami vesmíru

Vášnivý astrofotograf Zdeněk Bardon je hostem i v tomto druhém díle. Budeme společně besedovat o tom, jak a proč fotit oblohu a objekty vzbuzující zvědavost a inspiraci pro smysluplné hledání podstaty světa.

Na obrazovce se objeví mnohé objekty, které upoutaly našeho hosta. Jak nádherné jsou galaxie M 31, kulová hvězdokupa v Herkulu M 13, Plejády v Býku, mlhoviny Laguna a Trifid ve Střelci či centrum naší Galaxie, ale i zatmění Měsíce, nás doslova vtáhnou do krás hvězdného nebe.

Otevřeme se pro tuto inspirující krásu s poutavým komentářem našeho hosta! Snad se nám tím horké léto stane příjemnějším. V noci při sledování oblohy je v horkých letních dnech nádherné spočinutí – hvězdy, meteory, částečné zatmění Měsíce…

Premiéru sledujte v sobotu 13. června od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu + termíny repríz a po odvysílání i jeho záznam http://www.tvnoe.cz/porad/25123-hlubinami-vesmiru-se-zdenkem-bardonem-2-dil-astrofotografie

Zdeněk Bardon a Jindřich Suchánek v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Zdeněk Bardon a Jindřich Suchánek v pořadu Hlubinami vesmíru

Štítky: Zdeněk Bardon, Hlubinami vesmíru, TV Noe

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci