Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hvězdárna Žebrák je v online prostředí

Hvězdárna Žebrák je v online prostředí

Hvězdárna Žebrák
Autor: Vladislav Slezák

I když musela být Hvězdárna Žebrák podle nařízení vlády, stejně jako všechny ostatní české hvězdárny, uzavřená, nezahálí. V prostorách hvězdárny, i když není nikterak velká, a možná právě proto, se začíná měnit další prostor pro návštěvníky. Bylo vydáno i pohádkové DVD s Pohádkami z hvězd, pexeso, připravuje se nová celooblohová kamera a mnohé další. A ve spolupráci s městem se hledají i nové zdroje pro vybudování přístavby.

Od ledna loňského roku také pravidelně každou neděli v 9 hodin vysíláme na youtube speciální videoseriál V záři hvězd o zajímavostech z astronomie a kosmonautiky, okolí města Žebrák nebo příbuzných přírodních věd. V seriálu se tak už objevili i paleontolog Štěpán Rak a lom Kosov, seismolog Jan Zedník, astronomové Jakub Rozehnal, Pavel Suchan, Jan Štrobl, Jan Zahajský, meteoroložka Magdalena Lípová a další. Vydali jsme se do pražského nebo ostravského planetária, k největšímu dalekohledu v ČR do Ondřejova atp.

V druhé padesátce videí se zaměříme například na robotický dalekohled, přiblížíme spolupráci s ESO - Evropskou jižní observatoří, solarografii, aktuální dění na obloze a mnohé další. Průvodkyní je Kristínka Slezáková a na uplynulé díly se můžete podívat například tady:

[1] V záři hvězd

Štítky: Hvězdárna Žebrák