Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Pořad Hlubinami vesmíru s prof. Petrem Kulhánkem o gravitaci (2. díl)

Pořad Hlubinami vesmíru s prof. Petrem Kulhánkem o gravitaci (2. díl)

Prof. Petr Kulhánek hostem pořadu Hlubinami vesmíru

V druhém dílu se společně s prof. Petrem Kulhánkem ponoříme do chystaných programů, které  připravují NASA a ESA ve výzkumu gravitačních vln. Jaké přístroje již krouží nad Zemí? Co nového se chystá? Budou představeny programy LISA, LISA Pathfinder a ELISA, jejich historie i současnost a snad nedaleká budoucnost. V čem tkví jejich podstata a jak pracují a budou pracovat? Sledujte premiéru již tuto sobotu.

Výzkum gravitačních vln otevírá nové okno do vesmíru a fyzikové i astronomové se intenzivně připravují na základní výzkum. Co nového přinese? To je jistě dnes jen na okraji tušení, ale můžeme se zcela jistě dočkat nových objevů a možná i astrofyzikálních skutečností, které skýtá dobrodružství poznání. Vesmír je nevyčerpatelným zdrojem pro výzkum a výsledky, které můžeme očekávat. To je prozatím velké dobrodružství očekávání…

Prof. Petr Kulhánek hostem pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Prof. Petr Kulhánek hostem pořadu Hlubinami vesmíru

Zveme Vás ke sledování premiéry tuto sobotu 4. 3. na TV Noe od 20 hod.

Bližší informace a reprízy: http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-prof-petrem-kulhankem-gravitace-2-dil.

[1] Pořad Hlubinami vesmíru – stránky pořadu
[2] Pořad Hlubinami vesmíru na ČSFD

Štítky: Hlubinami vesmíru

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.