Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  VIDEO: Dobré vědět - Poslední zatmění Měsíce 21. ledna 2019!

VIDEO: Dobré vědět - Poslední zatmění Měsíce 21. ledna 2019!

Zatmění Měsíce v dalekohledu
Autor: Jakub Kolář

Zatmění 21. ledna 2019 je na dlouhou dobu posledním úplným zatměním viditelným z České Republiky. Na další podobné si budeme muset počkat mnoho dalších let. Laikovi vysvětlíme, proč zatmění vypadá, jak vypadá a proč je tak vzácné. Pro zkušenější astronomy jsme pak v druhé části videa připravili pár zajímavostí a špeků, které se k zatmění měsíce váží.

Pořad Dobré vědět, který vzniká na oboru Multimediální techniky na Ústavu fyziky Slezské univerzity v Opavě, každý týden přináší buď nějakou zajímavost z vědy nebo ukazuje problém tak, aby jej pochopil i laik. Týká se zejména výzkumu vesmíru, ale také se věnuje technice a budoucnosti lidstva.

námět a scénář: Jiří Dobrý