Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  VIDEO: Dobré vědět - Ukliďme vesmír!

VIDEO: Dobré vědět - Ukliďme vesmír!

Testování nového radaru na sledování kosmického smetí

Už brzy se nám můžou rozbít všechny hračky, které máme na nízké oběžné dráze včetně našeho drahého Hubblova teleskopu. Problém vesmírného smetí 500 km nad našimi hlavami se rozhodně nebude v nejbližších letech zmenšovat, ba naopak. Brzy by mohla stačit jediná srážka družic k tomu, aby došlo k orbitálnímu armagedonu.

Pořad Dobré vědět, který vzniká na oboru Multimediální techniky na Ústavu fyziky Slezské univerzity v Opavě, každý týden přináší buď nějakou zajímavost z vědy nebo ukazuje problém tak, aby jej pochopil i laik. Týká se zejména výzkumu vesmíru, ale také se věnuje technice a budoucnosti lidstva.

námět a scénář: Jiří Dobrý
kamera a střih: Jiří Malík
odborná konzultace: Martin Petrásek

Štítky: Kosmické smetí

M42 velka hmlovina v Orione

Mozaika 2x (55 x 10s, iso 16000), fotene dobsonom 18" f4.2 s Baader korektorom komy, UHC Optolong filtrom. Snimka kalibrovana a upravena v Sharpcap, MS Image Composer Editor editore a v GIMPe.