Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  INZERÁT: Pozorujte a udržujte největší dalekohled v ČR

INZERÁT: Pozorujte a udržujte největší dalekohled v ČR

Perkův dalekohled na ondřejovské observatoři Astronomického ústavu Akademie věd AV ČR.
Autor: AsÚ AV ČR

Oddělení hvězdné astronomie Astronomického ústavu Akademie věd ČR v Ondřejově hledá pracovníka na pozici pozorovatele/technika. Pracovník bude zařazen do týmu techniků a pozorovatelů, kteří pracují s Perkovým dalekohledem, jenž je největším astronomickým dalekohledem v ČR.

Astronomický ústav je špičkovou vědeckou institucí v ČR, jež se zabývá výzkumem blízkého i vzdáleného vesmíru. Jedním z přístrojů je i Perkův dalekohled, používaný k výzkumu hvězd a vyhledávání exoplanet. Je to největší astronomický dalekohled ve střední Evropě a jeden z největších vědeckých přístrojů v ČR. Tým techniků se skládá z mechaniků a elektrotechniků, kteří pečují o provoz, opravy, servis a rozvoj dalekohledu. Současně tito technici pracují jako noční asistenti, tj. pomáhají astronomům při nočním pozorování a obsluze přístrojů.

Pracovník se může podílet i na údržbě dalších vědeckých přístrojů situovaných v Ondřejově - například velký sluneční radioteleskop.

Nabízíme možnost spolupráce se špičkovými zahraničními vědci, možnosti rozvoje odborných dovedností i jazykových znalostí – jak při setkáváních se zahraničními spolupracovníky, tak nabízíme i možnost jazykových kurzů.

Astronomický ústav se nachází v městečku Ondřejov, okres Praha–východ, asi 30km JV od Prahy, v dosahu pražské příměstské dopravy. Mateřská školka i ZŠ v místě.

Požadavky:

• ukončené maturitní vzdělání elektrotechnického směru
  • oprávnění pro práci s elektrickými zařízeními – vyhláška 50, min. paragraf 4 (pracovník
  • poučený). Můžeme také zajistit proškolení a získání tohoto osvědčení.
  • čistý trestní rejstřík
  • dobrý zdravotní stav
  • zájem o programování je vítán, ale není podmínkou.

Nabídka:

• práce v klidném a čistém prostředí,
  • možnost rozvoje odborných a jazykových znalostí
  • plat s osobním příplatkem a pravidelnými čtvrtletními odměnami (detaily při osobním jednání)
  • výhledově možnost získání služebního bytu v Ondřejově
  • bonusy z Fondu kulturních a sociálních potřeb

RNDr. Miroslav Šlechta, PhD
vedoucí stelárního oddělení
Astronomický ústav AV ČR, v.v.i.
Fričova 298