Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Noc vědců už tento pátek
redakce Vytisknout článek

Noc vědců už tento pátek

Vlajka Evropské unie
Již počtvrté se Česká astronomická společnost spolu s řadou dalších astronomických institucí a organizací v České republice zapojí do Evropské noci vědců. Ke zhruba 200 městům v 30 zemích Evropy se poslední zářijový pátek (26.9.2008) přidá také řada astronomických míst v České republice.

Noc vědců je celoevropská akce pořádaná z iniciativy Evropské komise jako "Researchers in Europe" od roku 2005. Jejím cílem je bořit mýty o vědcích coby podivínech a představit je jako "obyčejné lidi". Vědci v tento jeden večer v roce představují veřejnosti svoji práci v netradičním světle, účastní se kulturních produkcí, spolu s návštěvníky provádějí zábavné pokusy a pozorování. Letošního ročníku se zúčastní na 200 měst po celé Evropě. Přehled o tom, kde všude se pořádá Noc vědců v České republice, získáte na stránkách Noc vědců je celoevropská akce pořádaná z iniciativy Evropské komise jako "Researchers in Europe" od roku 2005. Jejím cílem je bořit mýty o vědcích coby podivínech a představit je jako "obyčejné lidi". Vědci v tento jeden večer v roce představují veřejnosti svoji práci v netradičním světle, účastní se kulturních produkcí, spolu s návštěvníky provádějí zábavné pokusy a pozorování. Letošního ročníku se zúčastní na 200 měst po celé Evropě. Přehled o tom, kde všude se pořádá Noc vědců v České republice, získáte na stránkách www.noc-vedcu.cz.

Určitě si letošní poslední pátek v září rezervujte, program bude bohatý a především mimořádný.

Astronomický program v jednotlivých místech České republiky:

Program astronomické části Noci vědců je zde.