Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  První snímky ze Subaru
redakce II Vytisknout článek

První snímky ze Subaru

V pátek byly v Tokiu zveřejněny první snímky pořízené novým japonským dalekohledem Subaru. Tento dalekohled,jehož primární zrcadlo má průměr 8,2 metru, se nachází na vrcholu Mauna Kea na Havajských ostrovech ve výšce 4 205 metrů nad mořem. Už tyto první snímky ukazují vysokou kvalitu obrazu získaného dalekohledem.Je na nich zachycena celá škála různých objektů - planety Jupiter a Saturn, Velká mlhovina v Orionu a detalní záběr na jejínejžhavější část, detailní pohled do galaxie M31 v Andromedě, Seifertova galaxie NGC4051 vzdálená 35 miliónůsvětelných roků, kompaktní skupina galaxií HCG40, vzdálený kvasar zesílený gravitační čočkou, kupa galaxií Abell 851a nejvzdálenější kvasar s rudým posuvem z=5,0.
Zdroj: Subaru telescope press release ze dne 28. ledna 1999.

Snímek komety C/2021 A2.

Kometa C/2021 A2. Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa procházela souhvězdím Vozky.