Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vychází Astropis 133 – tematický speciál o planetě Mars

Vychází Astropis 133 – tematický speciál o planetě Mars

Obálka Speciálu Astropisu č. 133

V tomto monotematickém čísle naleznete hned několik příspěvků o robotickém průzkumu Marsu: Jako první uvádíme shrnutí mise geologické sondy InSight z pera Petra Brože. Na to naváže Michael Voplatka s představením prozatím nejkomplexnějšího roveru na Rudé planetě – Perseverance. I Václav Laifr se věnuje ve svém příspěvku robotickému průzkumu – tentokrát z pohledu čínské kosmonautiky.

Aktuální stav příprav cesty pozemšťanů na Mars popíše ve svém shrnutí Lukáš Houška. A Vladimír Wagner téma přistání lidí na Rudé planetě rozšíří o analýzu možného použití jaderných energetických zdrojů. Jak ukáže Vladimír Kopecký  Jr, tak hledání života na Marsu má bohatou a zajímavou historii. Jako skutečnou specialitu uvádíme text od slovutného Camilla Flammariona, jehož příspěvek z Populární astronomie na téma Mars přeložil Dr. Jiří Guth, vybral a sestavil pak Vladimír Kopecký Jr.

Doufáme, že se vám tento Astropis speciál bude líbit.

Redakce časopisu Astropis