Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Hlubinami vesmíru s dr. Petrem Kabáthem, exoplanety 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Petrem Kabáthem, exoplanety 1. díl

Dr. Petr Kabáth v pořadu Hlubinami vesmíru
Autor: TV Noe

Ke konci roku se zaměříme na moderní astronomický obor, kterým je objevování a výzkum extrasolárních planet. Co jsou to za objekty? Jak vypadají a jaké jsou jejich vlastnosti? Kde je nebližší exoplaneta a kam až k jejich detekci prozatím dohlédneme? Nejen na tyto otázky nám odpovídal dr. Petr Kabáth, vedoucí Skupiny výzkumu exoplanet při Stelárním oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR.

Extrasolární planety jsou velmi rozdílné od představ, které nám daly planety Sluneční soustavy. Objevujeme u nich i pro nás exotické atmosféry.

Např. u WASP 76b zjistili čeští astronomové, že v její atmosféře je sodík! A exoplaneta GJ 1214b má v atmosféře vodu – je voda ve vesmíru běžná?

A co jsou tzv. superzemě?

Exoplanety jsou jiné světy, které současným  výzkumem obrovským tempem obohacují naše poznání. Pojďme se s dr. Petrem Kabáthem těmto světům přiblížit.

Premiéru odvysíláme v sobotu 4. prosince ve 20:05 na TV Noe.

Podobnosti o vysílání nalezneme na https://www.tvnoe.cz/porad/32992-hlubinami-vesmiru-s-dr-petrem-kabathem-exoplanety-1-dil. Poté bude možné pořad shlédnout ve videotéce TV Noe https://www.tvnoe.cz/