Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Ohlédnutí za zatměním Slunce 22. 7. 2009 v Číně

Ohlédnutí za zatměním Slunce 22. 7. 2009 v Číně

Koróna při zatmění Slunce 22.7.2009
S blížícím se koncem roku je na čase se ohlédnout za jednou z největších akcí letošního roku pořádanou Hvězdárnou v Rokycanech, Západočeskou pobočkou ČAS a Hvězdárnou a planetáriem Plzeň, za nejdelším zatměním Slunce 21. století v Číně.

Během 14denního poznávacího zájezdu jsme viděli nejznámější čínské památky i zajímavosti moderní techniky. V Šanghaji jsme jeli rychlovlakem Maglev na magnetickém polštáři, navštívili budovu s nejvyšší vyhlídkou světa, prohlédli si mnoho krásných historických zahrad a chrámů, v Xi'anu známou hliněnou Terakotovou armádu, v Pekingu Zakázané město i Čínskou zeď.

Nejdůležitější den ale pro nás nastával 22. 7. 2009, kdy probíhalo úplné zatmění Slunce. Různými přístroji jsme pořizovali snímky, natáčeli videa nebo jen sledovali tento nevšední úkaz. Přestože na obloze přecházela oblačnost, nakonec se celé zatmění podařilo se štěstím odpozorovat.

Na stránkách Hvězdárny a planetária Plzeň si můžete přečíst o našem zájezdu a prohlédnout zpracované snímky, videa a další materiály ze zatmění.

Seznam článků o zatmění

43. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 22. 10. do 28. 10. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše projde dolní konjunkcí se Sluncem. Východně od Slunce v jeho záři jsou Merkur a Jupiter. Saturn je večer nízko na jihozápadě a Mars v okolí jižního obzoru. Meteory Orionid spatříme možná v noci na pondělí, pak už ruší svit Měsíce. BepiColombo se vydala na cestu k planetě Merkur. V plánu je start rakety Pegasus z podvěsu letounu a první let čínské rakety Zhuque. Před 40 lety odstartovala první československá družice Magion 1.