Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Ohlédnutí za zatměním Slunce 22. 7. 2009 v Číně

Ohlédnutí za zatměním Slunce 22. 7. 2009 v Číně

Koróna při zatmění Slunce 22.7.2009
S blížícím se koncem roku je na čase se ohlédnout za jednou z největších akcí letošního roku pořádanou Hvězdárnou v Rokycanech, Západočeskou pobočkou ČAS a Hvězdárnou a planetáriem Plzeň, za nejdelším zatměním Slunce 21. století v Číně.

Během 14denního poznávacího zájezdu jsme viděli nejznámější čínské památky i zajímavosti moderní techniky. V Šanghaji jsme jeli rychlovlakem Maglev na magnetickém polštáři, navštívili budovu s nejvyšší vyhlídkou světa, prohlédli si mnoho krásných historických zahrad a chrámů, v Xi'anu známou hliněnou Terakotovou armádu, v Pekingu Zakázané město i Čínskou zeď.

Nejdůležitější den ale pro nás nastával 22. 7. 2009, kdy probíhalo úplné zatmění Slunce. Různými přístroji jsme pořizovali snímky, natáčeli videa nebo jen sledovali tento nevšední úkaz. Přestože na obloze přecházela oblačnost, nakonec se celé zatmění podařilo se štěstím odpozorovat.

Na stránkách Hvězdárny a planetária Plzeň si můžete přečíst o našem zájezdu a prohlédnout zpracované snímky, videa a další materiály ze zatmění.

Seznam článků o zatmění

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.