Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Záhadný tunguzský meteorit v pražském planetáriu

Záhadný tunguzský meteorit v pražském planetáriu

V rámci prezentací výsledků Expedice Tunguzský meteorit 2003 bude dne 1. února v pražském Planetáriu zahájena výstava fotografií a v sále Starvid proběhne speciální 60 minutový pořad, využívající jeho specifických možností.

Pro koncepci výstavy a programu v pražském Planetáriu bylo vybráno z více než 1000 fotografií a 20 hodin filmového materiálu nashromážděného během první české expedice v oblasti tunguzské katastrofy.

Výstava se skládá z 25 fotografií formátu A2 s popiskami dokumentujících místo katastrofy, zachovalé polomy, "telegrafní sloupy", Kulikův srub, Suslovův kráter, Severní močál, Johnův kámen, horu Farrington, jezero Čeko atd., přírodní zajímavosti, Vanavaru a její obyvatele a různé zajímavosti z průběhu expedice.

Velmi zajímavou možností bude shlédnutí 60 minutového pořadu "Záhadný tunguzský meteorit" v sále Stárvid, během kterého se diváci seznámí např. s výpověďmi očitých svědků katastrofy, se souhrnem všech dostupných 30 teorií a s videozáznamy rozhovorů s ruskými vědci Gennadijem Fjodorovičem Plechanovem a Gennadijem Alexejevičem Ivanovem, kteří zde dlouhodobě pátrají.

Skutečnou tečku za zpracováním výsledků Expedice Tunguzský meteorit 2003 udělá v roce 2004 knižní vydání nových informací a fotografií o záhadné události (Mladá fronta) a filmový dokument, o který projevila zájem Česká televize.

Aktuální program Planetaria Praha najdete na adrese www.planetarium.cz Nejaktuálnější informace nabízejí internetové stránky expedice na adrese: http://tunguz.koniklec.cz. Obsahují mimo jiné harmonogram všech plánovaných akcí, fotogalerie, projekty účastníků expedice, rozhlasové rozhovory a články z tisku apod.

V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:
František Tlapák, poradce pro komunikaci tel.: +420 608 967 239, ftlapak@seznam.cz
Václav Bratrych, hlavní organizátor expedice: tel.: +420 603 741 160, bratrychv@koniklec.cz

O Agentuře Koniklec: Agentura Koniklec se už 11 let zabývá originálními projekty v oblasti péče o životní prostředí, výchovy k šetrnému vztahu k životnímu prostředí a osvětovou a informační činností v této oblasti. Za svou činnost byla Agentura Koniklec oceněna Cenou ministra životního prostředí za rok 1996 a Cenou Nadace Sasakawa za rok 1997. Další informace najdete na adrese: http://www.koniklec.cz

Snímek komety C/2017 K2 (PANSTARRS) v souhvězdí Hadonoše. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšen, sever je nahoře, východ vlevo. Vzdálenost od Země byla 2.435 au, od Slunce 3.148 au. Silný svit Měsíce a vysoká oblačnost.