Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. červenec 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. červenec 2004

Cassini k Venuši

Uznání: KSC, NASA

Ranní oblohou 15. října 1997 odstartovala družice Saturnu Cassini s připojenou sondou k Titanu Huygens. Zde je pře vodu vidět mocná raketa Titan 4B Centaur jak obloukem stoupá z vypouštěcího komplexu č. 40 na letecké základně na mysu Canaveral. Důmyslná automatická kosmická sonda Cassini ve skutečnosti mířila k vnitřní planetě Venuši, prvnímu cíli na své sedmileté, 2,2 miliardy mil (3,5 miliardy kilometrů) dlouhé cestě k Saturnu. Cassini opravdu prosvištěl kolem Venuše v dubnu 1998 a v červnu 1999, kolem Země v srpnu 1999 a kolem Jupitera v prosinci 2000. Při každém z těchto manévrů s "gravitační asistencí" šestitunová kosmická sonda získala na rychlosti a před pouhými třemi dny dolétla k Saturnu. Cassini nyní obíhá kolem prstenčitého plynového obra a v prosinci se má oddělit sonda Huygens. Sestup této sondy k povrchu velkého Saturnova měsíce Titanu bude vůbec nejvzdálenějším pokusem o přistání.

Štítky: Venuše, Gravitační asistence, Launch, Cassini spacecraft