Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. červen 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. červen 2005

Venuše: Jen průlet kolem

Uznání: Galileo Project, JPL, NASA

Venuše, druhá nejbližší planeta od Slunce, je daleko nejjasnější planetou ze setkání tří planet o tomto víkendu na západní obloze po západu. Také se osvědčila jako populární průletový bod kosmických sond k obřím plynným planetám ve vnějších oblastech sluneční soustavy. Proč letět nejprve k Venuši? Při využití manévru s gravitační asistencí se sonda vymrští k planetám a získává energii při svých krátkých přiblíženích a tak ušetří palivo pro využití na konci jejich dlouhé meziplanetární pouti. Tento vybarvený snímek Venuše pořídila kosmická sonda k Jupiteru Galileo krátce po svém manévru s gravitační asistencí Venuše v únoru 1990. Galileovo nahlédnutí na zahalenou planetu ukazuje struktury vířících mračen z kyseliny sírové. Jasná oblast je sluneční světlo, které se odráží od horní vrstvy mraků.

Štítky: Venuše, Saturn, Galileo, Gravitační asistence

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích