Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. srpen 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. srpen 2005

3D Mezinárodní kosmická stanice

Uznání: STS-114 Crew, NASA - Stereo Image: Patrick Vantuyne

Nasaďte si svoje červenomodré brýle a pojďte se vznášet vedle největšího umělého měsíce planety Země, vedle Mezinárodní kosmické stanice ISS (International Space Station). Tento dech vyrážející stereopohled vznikl ze dvou oddělených snímků (S114-E-7245, S114-E-7246) pořízených 6. srpna při odpojování raketoplánu Discovery. Jak je vidět, tak ISS je asi 27 metrů (90 stop) vysoká. Délka od automatické zásobovací lodi Progres, která kotví v popředí až k modulu Destiny, který je skrytý za strukturou stanice je asi 52 metrů (171 stop), zatímco plné rozpětí slunečních panelů dosahuje asi 73 metrů (240 stop). Stanici dozásobenou raketoplánem Discovery nyní provozují dva členové posádky Expedice 11 Sergei Krikalev a John Phillips.

Štítky: Raketoplán, 3D, Discovery, ISS, Red-blue glasses