Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. leden 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. leden 2006

New Horizons startuje k Plutu

Uznání a copyright: Ben Cooper

Cíl: Pluto. Kosmická sonda New Horizons (Nové obzory) se s řevem odpoutala od startovací rampy na mysu Canaveral na Floridě v USA k dobrodružstvím ve vzdálené sluneční soustavě. Sonda je jednou z nejrychlejších kosmických lodí, jaké kdy vůbec člověk vypustil: kolem Měsíce prolétla už devět hodin po startu a je na cestě k setkání s Jupiterem počátkem roku 2007. Přestože cestuje rychleji jak 75 000 kilometrů za hodinu, tak sonda New Horizons k Plutu doletí až v roce 2015. Pluto je jediná zbývající planeta, kterou doposud nenavštívila žádná kosmická sonda a zblízka ji vyfotografovala. Sonda po Plutu navštíví jeden či více objektů z Kuiperova pásu, které obíhají v ještě větší vzdálenosti jak Pluto. Na snímku startuje sonda New Horizons do vesmíru na vrcholu silné rakety Atlas V.

Štítky: Pluto, Kuiper belt, New horizons