Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. březen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. březen 2006

Animace asteroidů prolétajících kolem Země

Uznání: MPC, Harvard-Smithsonian CfA, IAU

Jak asi často prosviští kolem Země asteroid? Animační smyčka nahoře sleduje oběžnou dráhu Země kolem Slunce v údobí dvou měsíců 2002, když kolem ní prolétají četné asteroidy, neboli planetky. Některé asteroidy se objevují odnikud, jelikož jsou zobrazeny až po svém objevu. Většina zde vynesených asteroidů byla objevena teprve v předchozím roce. Ačkoliv žádný ze zde vynesených objektů nepřekročil dráhu Měsíce, tak naše sluneční soustava je zaplněna objekty až tak malými jako je zrnko písku, obvykle pozůstatky komet, které každodenně vstupují do atmosféry Země a jeví se pak jako meteory. Zde zobrazené objekty, barevně kódované v třírozměrných vzdálenostech, jsou jenom ty, které jsou viditelné ze Země a jsou blíže jak 20 miliónů kilometrů. Naše Země je v tomto srovnání velice malým cílem o poloměru pouhých 6400 kilometrů. Jedna významná výzkumná oblast moderní astronomie se pokouší najít většinu asteroidů, které by mohly v budoucnu ohrožovat Zemi.

Štítky: Země, Srážka, Asteroids, Animated gif