Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. červen 2006

Reflexe na NGC 6188

Uznání a copyright: Robert Gendler & Martin Pugh

NGC 6188 je takovým mezihvězdným karnevalem mladých modrých hvězd, horkého červeného plynu a chladného tmavého prachu. NGC 6188 se nachází ve vzdálenosti 4000 světelných let v disku naší Galaxie a je domovem asociace Ara OB1, skupiny jasných mladých hvězd, jejíž jádro tvoří otevřenou hvězdokupu NGC 6193. Tyto hvězdy jsou tak jasné, že se část jejich modrého světla odráží od mezihvězdného prachu a kolem hvězd tak vzniká difuzní modrá zář, která je vidět na fotografii nahoře. Otevřená hvězdokupa NGC 6193 vznikla asi před 3 milióny let z okolního plynu a jeví se neobvykle bohatá na těsné dvojhvězdy. Červená záře, která je vidět přes celou fotografii, vzniká z vodíku zahřívaného jasnými hvězdami v Ara OB1. Tmavý prach, který stíní většinu světla z NGC 6188, nejspíše vzniknul ve vnějších atmosférách chladnějších hvězd a ve výbuších supernov (supernovae ejecta).

Štítky: Emisní mlhovina, Reflekční mlhovina, NGC 6188