Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. duben 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. duben 2011

Vizuální efekty: Zázraky vesmíru

See Explanation. Click on the picture will display youtube video page.

Uznání a copyright: Burrell Durrant Hifle Design & Direction Limited;
Music Score: Timo Baker

Jaké vizuální efekty jsou v tomto videu? Efekty byly vytvořeny studiem BDH pro televizní program BBC Zázraky Vesmíru, ale na verzi nahoře umístěné na Vimeo jim chybí titulky. I tak se dá ve videu snadno identifikovat třeba Hubblův snímek mlhoviny Carina, který je vidět v 2:22, Krabí mlhovina v 7:45 a mlhovina Kočičí oko, která je vidět v 8:16. Vzdalování od spirální galaxie nastává asi v 4:00 a dechberoucí pohledy na spirální galaxii nastávají po 5:00. Pulsary a supernovy jsou k vidění kolem 9:00 a jsou opravdu nádherné. Dvojhvězdy s pulsarem a akrečním diskem začínají kolem 14:30. Potom se celé počítačem animované video rozzáří neznámými hvězdami, planetami a sekvencemi, kde neznámý plyn protéká neznámými místy. Co je například vyobrazeno kolem 13:00? Svými příspěvky na diskusní stránce APODu můžete pomoci vytvořit doprovodné vysvětlení videa.

Štítky: Země, Mt. Everest, Video, Nepal