Úvodní strana  >  Články  >  Exoplanety  >  55 Cancri - planetární systém podobný našemu

55 Cancri - planetární systém podobný našemu

Srovnání našeho planetárního systému a Cancri
Na obrázku vidíte srovnání našeho planetárního systému s nově objeveným systémem 55 Cancri. U této hvězdy byla nalezena planeta velmi podobná Jupiteru - jak vzdáleností a tvarem oběžné dráhy, tak i hmotností.

Ostatní známé extrasolární planetární systémy obsahují planety blízko mateřské hvězdy. Velmi mnoho jich má velmi excentrické dráhy. Tato objevená planeta se nachází přibližně ve vzdálenosti Jupitera.

U hvězdy 55 Cancri již byla jedna planeta objevena - v roce 1996. Tato planeta je o méně hmotné než jupiter a obíhá ve vzdálenosti jedné desetiny vzdálenosti Země-Slunce.

Hvězda 55 Cancri je od Země vzdálená 41 světelných let. Je třeba získat další data k určení, zda tento planetární systém neobsahuje další, zatím neznámé planety. Současná data naznačují existenci planety o hmotnosti Saturnu ve vzdálenosti 0,24AU od hvězdy.

Kometa 260P/McNaught

Snímek komety 260P/McNaught. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšeno, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Berana.