Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  40 let NASA
redakce II Vytisknout článek

40 let NASA

Dnes slaví National Aeronautics and Space Administration 40. výročí svého založení. NASA byla založena 1. října1958 jako americká odpověď na vypuštění první umělé družice Země Sovětským svazem. Vznikla spojením National Advisory Committee for Aeronautics se 3 výzkumnými centry a dvěma testovacími zařízeními. Postupně na sebe navazovala další centra a laboratoře jako např. Jet Propulsion Laboratory a v dnešní době je tvořena desetivýzkumnými centry rozmístněnými po celých Spojených státech. NASA během předchozích 40 let dosáhla řady úspěchů při dobývání kosmu a to jak na poli letů s lidskou posádkou, tak i v průzkumu planet Sluneční soustavy včetně naší Země nebo výzkumu vzdáleného vesmíru.
Zdroj: Stránka NASA věnovaná výročí.

M1 - Krabia hmlovina

Emisná hmlovina v súhvezdí Býk. Vzdialenosť asi 6.600 svetelných rokov. Pozostatok supernovy SN 1054.